Schemaläggare Magnus Åbergsgymnasiet

Magnus Åbergsgymnasiet

Vår schemaläggare slutar hos oss och går mot nya äventyr, därför söker vi dig med ”Tetrishjärna” och pedagogisk bakgrund för att bli vår nya schemaläggare. Schemaläggning är grunden i tjänsten, vi vill t.ex. att du är vår spindel i nätet avseende planering och koordinering av lokaler och lärartjänster. Utöver det kommer tjänstens innehåll att variera mycket beroende av behovet från de chefer och ledare som du jobbar nära.

Du ska arbeta nära de tre rektorer på skolan och deras biträdande rektorer, stötta dem i viss budgethantering, tjänsteunderlag och ha en helhetssyn på de gemensamma ytorna. Ingen dag kommer vara den andra lik när verksamheten är igång – det kommer vara högt och lågt, det kan handla om att boka lokaler och fika inför möten likaväl som att hjälpa våra elever med schema eller koordinera en flytt av lektionssalar. Vi ser framför oss en person som är prestigelös, en problemlösare och trivs i en vardag med variation.

Tillsammans med ledningen för MÅG kommer du bidra till att skapa bästa möjliga förutsättningar för dem och lärarna att bli så mycket de kan.

Vi står också inför en större renovering där du kommer att vara en nyckelperson.

Meriterande

• Mycket meriterande med erfarenhet av Novaschem som är vårt schemaläggningsprogram.
  • Tidigare arbetat i en koordinerande roll.
  • Budgetförståelse.

Krav

• God kunskap i Outlook och Excel.

• Vi tillämpar sex månaders provanställning.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Referensnummer 2018/73
  • Camilla Kauffeldt, 0520-72 27 40