Skolvärd till Magnus Åbergsgymnasiet

Magnus Åbergsgymnasiet

I Kunskapsförbundet arbetar vi tillsammans för att våra elever ska nå sina mål och utvecklas som medmänniskor, medarbetare och medborgare. Detta uppnår vi genom äkta engagemang och genuint intresse för våra elevers utveckling och framtidslust. Denna tjänst är placerad på Magnus Åbergsgymnasiet i Trollhättan som är en av tre gymnasieskolor i Kunskapsförbundet.

Skolvärd i drömfabriken
I Kunskapsförbundet är vi alla en del av elevernas skolgång.  Tillsammans hjälper vi våra elever att nå sina mål och utvecklas som medmänniskor, medarbetare och medborgare. Detta uppnår vi genom att engagera och ha ett genuint intresse för våra elevers utveckling.

Som skolvärd är din nyckeluppgift att främja elevers trivsel och trygghet på skolan. Det är därför viktigt att du är en god vuxenförebild och agerar utifrån skolans värdegrund enligt läroplanen.

Du ska finnas tillgänglig på platser där eleverna uppehåller sig mellan lektionerna, t ex korridorer, elevcafé och vid våra entréer. Du arbetar aktivt tillsammans med övrig personal för att skapa goda och förtroendeingivande relationer till eleverna.

På Magnus Åbergsgymnasiet arbetar vi alla för att öka elevernas skolnärvaro. Du bidrar till detta arbete t ex genom att fånga upp de elever som inte går på lektioner, förmedla kontakt med mentorer och elevhälsa vid behov.

Kvalifikationer

• Socialpedagog eller annan likvärdig utbildning.

Meriterande

• Erfarenhet från liknande tjänst eller arbete inom gymnasieskola eller annan erfarenhet vi bedömer likvärdig.
  • Mycket stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt:

• Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 1000kr/år.
  • Vi tillämpar sex månaders provanställning.
  • Intervjuer sker fortlöpande under ansökningsperioden.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid