Yrkeslärare restaurang- och livsmedelslärare på introduktionsprogrammet

Nils Ericsonsgymnasiet

Verksamheten
Du kommer att undervisa eleverna som läser på Introduktionsprogrammet yrkesintroduktion. Yrkesintroduktion vänder sig till ungdomar som saknar godkända betyg från grundskolan för behörighet till ett yrkesprogram. Eleven får en yrkesinriktad utbildning som underlättar för dem att etablera sig på arbetsmarknaden eller fortsatta studier på ett yrkesprogram. Eleverna ska både kunna läsa ämnen från grundskolan som de inte är behöriga i och ämnen från nationella program i gymnasieskolan.

Denna tjänsten erfordrar engagemang, ansvarstagande och förmåga att bidra till helhetsuppdraget. Vi tror att du som person är positiv med mycket energi och har en förmåga att skapa struktur och goda relationer.

• Du kommer att undervisa elever på introduktionsprogrammet i gymnasiekurser tillhörande restaurang och livsmedel.

• Legitimerad yrkeslärare för Restaurang- och Livsmedelsprogrammet.

• Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
  • Tjänsten är en visstidsanställning ett läsår 180814-180620.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 180814