Biträdande rektor till Vuxenutbildningen

Vuxenutbildningen

Kunskapsförbundet Väst är en av Västsveriges största utbildningsaktörer och är den kommunala skolan som välkomnar alla elever. Vi erbjuder ett brett utbud av gymnasie- och vuxenutbildningar av god kvalitet och hos oss studerar cirka 2800 elever på gymnasiet och cirka 2300 elever på vuxenutbildningen i Trollhättan och Vänersborg.

Nu söker Kunskapsförbundet en biträdande rektor till Vuxenutbildningen, Sfi. Som biträdande rektor är du direkt underställd rektor för enheten och arbetar tillsammans med rektorer och biträdande rektorer inom vuxenutbildningen med att leda och utveckla verksamheten.

Du som söker tjänsten som biträdande rektor är en teamspelare som drivs av ditt engagemang för skolutveckling. Du är modig, ansvarstagande och lösningsfokuserad samt har en förmåga att skapa goda relationer med människor i din omgivning.

Kvalifikationer

• Du har arbetat som ledare i någon form inom utbildning eller inom annat relevant område där logistik och problemlösning har varit en central arbetsuppgift.
  • Du har dokumenterad erfarenhet av personalansvar.
  • Du har för tjänsten en relevant pedagogisk examen.
  • Du har erfarenhet av framgångsrik skolutveckling och du är väl insatt i lärprocesser och förutsättningar för lärandet.
  • Du kan också uttrycka dig väl i tal och skrift i formella sammanhang.

Meriterande

• Du har en vidareutbildning inom pedagogiskt ledarskap eller har påbörjat eller genomgått den statliga rektorsutbildningen

Rekryteringen kommer påbörjas vecka 34

Anställningsform Tillsvidareanställning