Kvalificerad administratör till skolservice

Vuxenutbildningen Trollhättan

Som administratör på vuxenutbildningen kommer du att ha ett varierande arbete med en del utredningsarbete men också rutinmässiga arbetsuppgifter där tempot stundtals kan vara högt med flertal deadlines. Du kommer ha kontakt med både elever och sökande på olika sätt t.ex. i antagningsprocesser och behörighetsgranskning av ansökningar.

Du jobbar tätt med dina kollegor som utgörs utav rektorer, studie- och yrkesvägledare, lärare och andra administratörer. Ni stöttar varandra och hjälper till vid behov, du samverkar även med andra funktioner inom förbundet när det krävs. Enheten jobbar tillsammans med utvärdering och utveckling av arbetssätt samt rutiner där dina arbetsuppgifter kan komma att ändras utifrån enheten och förbundets behov som skiftar i takt med att utveckling sker.

Vem är du?
Vi söker en person med driv och hög servicekänsla och ett proaktivt arbetssätt. Du har en förmåga att se helheten för att planera och organisera arbetet effektivt. Du är väl förtrogen med administrativa uppgifter, önskvärt med erfarenhet från vuxenutbildning och antagningsprocesser. Du är väl förtrogen med olika digitala verksamhetssystem.

Du är även en bra kommunikatör och kravställare mot din omgivningen, samt intresserad av lagtext och har en förståelse vad det innebär att arbeta med myndighetsutövning. Du är bra på att fatta beslut utifrån en stor mängd information och regler.

Du har

• högskoleutbildning inom administration eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning.
  • erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
  • god IT vana samt mycket goda kunskaper i Office-paketet.
  • god kunskap och förståelse för digitala verksamhetssystem.
  • lätt för att formulera dig i tal och skrift på svenska.

Meriterande med

• intresserad av lagtext.
  • erfarenhet av Tieto Education eller annat system för elevadministration.
  • erfarenhet från administrativt arbete inom vuxenutbildning, antagningsarbete och elevadministration.
  • god kännedom om utbildningssystem från andra länder.
  • förståelse för arbete med myndighetsutövning.

• Vikariat 7 mån med möjlighet till förlängning
  • Friskvårdsbidrag 1000kr/år