Lärare i Ma samt annat ämne till Introduktionsprogrammen

Kunskapsförbundet Väst

Beskrivning

Hos oss är du en viktig pusselbit i ett större sammanhang. Vi älskar skolutveckling och jobbar genom kollegialt lärande för att ha möjlighet att inspirera och låta dig inspireras tillsammans med dina kollegor. Hos oss är du delaktig i utvecklingen på flera plan – både organisationens, din egen och såklart elevernas.

Vi utforskar hela tiden modern teknik och lutar oss mot forskning när vi provar oss fram tillsammans. Varje år har vi konferenser där både gymnasiet och vuxenutbildningen träffas för att utbyta kloka erfarenheter och tips. Vi tycker att gemenskap och möten över skolgränserna är en stark fördel hos oss, och vi tror att du håller med oss. Vi tror också att du har högt satta individuella mål för vart du vill nå i din pedagogiska utveckling, och vi kommer göra det vi kan för att hjälpa dig på vägen.

Det är särskilt meriterande för tjänsten om engelska eller idrott är ditt andra ämne. Att du är väl förtrogen med styrdokument, betygssättning och förstår vikten av ledarskapet i klassrummet ser vi som en självklarhet.

• Behörig i Matematik och ytterligare ett ämne
  • Du är väl förtrogen med läroplanens värdegrund och kunskapsupplägget
  • Du har förmåga att skapa en god lärmiljö och trygga relationer med eleverna
  • Du arbetar utifrån elevens specifika behov och kan söka individuella lösningar som fokuserar på elevens hela studiesituation