Specialpedagog till Kunskapsförbundet

Birger Sjöberggymnasiet

Du vill vara med och utveckla en skola där alla elever ska ges möjlighet att känna framtidslust och få bli så mycket de kan! Du samverkar med rektor i det dagliga elevhälsoarbetet och bidrar samtidigt till utveckling av skolans inre pedagogiska arbete.

Som en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i pedagogiska frågor stödjer du lärare och arbetslag med många olika verktyg i arbetet kring elevernas lärande. För oss är det viktigt att varje medarbetare tar ansvar för att hjälpa till att driva det praktiska arbetet med tydlig förankring i såväl vetenskaplig teori som i beprövad erfarenhet.

Du kommer vara en viktig och central del av vårt elevhälsoteam i arbetet med elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd. Du kommer att arbeta förebyggande genom att utreda elevers styrkor och svårigheter för att undanröja hinder för lärande och utveckling i olika lärmiljöer på skol-, grupp- och individnivå utifrån ett tvärvetenskapligt perspektiv.

• Utbildad specialpedagog.
  • Du är legitimerad lärare.
  • Du har lätt att samarbeta med elev, vårdnadshavare, personal samt utomstående instanser.
  • Du kan arbeta flexibelt utifrån olika elevers behov.
  • Du är engagerad, lyhörd och ansvarsfull.
  • Du är lösningsorienterad som person.
  • Du är väl förtrogen i olika utredningsverktyg.

Meriterande

• Fördjupningsfortbildningar/certifikat i olika utredningsverktyg.
  • Erfarenhet av arbete på högstadie- och gymnasienivå.

• Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 1000kr/år
Ort Vänersborg