Socialpedagog till gymnasiesärskolan

Magnus Åbergsgymnasiet

Gymnasiesärskolan på Magnus Åbergsgymnasiet är en stor och rolig arbetsplats som erbjuder eleverna nationella program så väl som individuella. Att arbeta tillsammans ser vi som en framgångsfaktor och det kollegiala lärandet står i centrum i vardagen med elever och personal.

Vi söker en socialpedagog som finns till för våra elever under hela skoldagarna. Du skapar och bygger relationer, har enskilda samtal med elever som behöver det, och håller även i aktiviteter med elever i grupp. Att arbeta med samtalsstöd i olika former är en mycket viktig del i rollen som socialpedagog.

Du är en del av skolans elevhälsoteam och jobbar nära mentorer, studie- och yrkesvägledare, specialpedagog och skolsköterska. Du är en nyckelperson i skolans förebyggande och hälsofrämjande arbete, bland annat med att skapa ett gott socialt klimat och öka elevernas närvaro.

Externa kontakter är en annan viktig del i rollen som socialpedagog. Du kommer att vara delaktig i planering och genomförande av APL (arbetsplatsförlagt lärande) för våra elever på nationella program, och även arbeta med utslussning av elever till daglig verksamhet.

• Socialpedagogisk högskoleexamen, eller annan utbildning vi bedömer likvärdig.
  • Erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning.
  • Erfarenhet av arbete som kurator eller med annan form av samtalsstöd är meriterande.

• Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Referensnummer 2018/74
  • Charlotta Mellgren, 0721-43 35 53