Lärare i SO-ämnen till Introduktionsprogrammen

Kunskapsförbundet Väst

Kunskapsförbundet Väst är en av Västsveriges största utbildningsaktörer och är den kommunala skolan som välkomnar alla elever. Vi erbjuder ett brett utbud av gymnasie- och vuxenutbildningar av god kvalitet och hos oss studerar cirka 2800 elever på gymnasiet och cirka 2300 elever på vuxenutbildningen i Trollhättan och Vänersborg.

Om Verksamheten
Birger Sjöbergsgymnasiet är en gymnasieskola som strävar efter att ligga i pedagogisk framkant. För att stötta elever i deras utveckling och lärande arbetar vi regelbundet med fortbildning för pedagogerna för att skapa en skola som genomsyras av lust att lära och trivsel. Vid den helt nyrenoverade Birger Sjöberggymnasiet studerar drygt 1000 elever fördelade över tio nationella program samt introduktionsprogrammen.

Arbetsuppgifterna
Lärare till undervisning inom Introduktionsprogrammen.  Du ingår i ett arbetslag där mentorskap ingår.

Undervisningen genomförs i större och mindre grupper.  Du kommer ha ansvar för undervisningen i so.

Kvalifikationer
Lärare i minst ett eller flera so- ämnen, med behörighet till åk 9 . Du är väl förtrogen med läroplanens värdegrund och kunskapsuppdraget. Du har förmåga att skapa en god lärmiljö och trygga relationer med eleverna. Arbetar utifrån elevens specifika behov och kan söka individuella lösningar som fokuserar på elevens hela studiesituation. Att arbeta på Introduktionsprogrammen kräver stor flexibilitet och en grundläggande vilja att arbeta gemensamt i arbetslag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsinformation
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att de inte behöver tas i anspråk av personal med företräde enligt lagen om anställningsskydd.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid