Vaktmästare till Kunskapsförbundet (vikariat)

Verksamheten för stöd och service

Tjänsten är placerad i vårt verksamhetsområde för stöd och service där vi arbetar med funktioner som stöttar den pedagogiska verksamheten på alla gymnasieskolorna och vuxenutbildningen i Vänersborg och Trollhättan.

Vaktmästaren är en mångsysslare som har koll på det mesta. Arbetet har sin grund i yttre och inre av skötsel, underhåll och reparationer av lokaler. Jobbet passar den som både är serviceinriktad och har sinne för praktisk problemlösning. Du har de så kallade “vaktmästarögonen” där du skannar av lokalerna du rör dig i och ser vad som behöver åtgärdas innan kollegorna ser det.

Arbetsuppgifter
Du sköter skolans drift- och lokalfrågor vilket bl a innebär felanmälningar/kontakter med fastighetsägaren, leverantörer och hantverkare. Du är ansvarig för sophantering, postutlämning, upplåsning, borttagning av felande lås samt utför brandskyddskontroller.

Du ska hålla koll och ordning på vaktmästeriet, förråden, grovsoprum samt allmänna utrymmen både inne och ute, varumottagning och varutransporter. Utföra mindre reparationer, monteringar och lokalanpassningar. Vara behjälplig vid ommöbleringar och flyttar.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är social, nyfiken och glad. För att passa i denna tjänst är du självgående och tar egna initiativ men rådfrågar kollegorna vid svårare problemlösning.

Tunga lyft förekommer så det är viktigt att du är fysiskt välmående.

Kvalifikationer

• Fastighetsskötarutbildning eller erfarenhet vi bedömer likvärdig.
  • Minst 3-årig gymnasieutbildning.
  • Serviceinriktad
  • Erfarenhet av passersystemet ARX.
  • Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.
  • Körkort B.
  • Är självgående men trivs också i ett arbetslag.
  • God datorvana.

Meriterande

• Kunskap om ASSA Performer.
  • SBA erfarenhet.
  • Erfarenhet av lättare reparationer av möbler.

Övrigt

• Din placeringsort är Vänersborg men du kan komma att jobba i Kunskapsförbundets alla utbildningslokaler i Trollhättan och Vänersborg.
  • Vikariat fram till årsskiftet.
Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2018-12-31